Monday, November 21, 2016

Just Married!




デリーのシヴァーナンダ・ヨーガセンターで同じくヨーガの道を歩む
Tej Monga(テージ)さんに出会いました。

まさに運命の出会いで、3月に入籍し
一緒にナマシヴァーヤ・ヨーガのスクールをデリーで始めました。

そして、今回の11月の帰国の際に
ささやかなお披露目のパーティをさせていただきました。

インドは4年目、日本を離れて5年目なのですが、
日本でのこれまで支えてくださった方々や、繋がりをこれからも大切にしたいと考え、

日本でインド風のパーティをするという、夢を叶えることができました。
本当にありがとうございました。

I met Tej Monga in Delhi's Sivananda Yoga Center who walks on the same path of Yoga.
It was like a destiny...and we married in March, and started Namah Shivaya International School of Yoga in Delhi together.

Taking the opportunity to visit Japan, we organized a small reception party.

It was my dream to wear Lehenga and do a wedding with Indian flavor in Japan.
This came true with my blessed friends and parents support.
Thank you thank you thank you..<3



母親にもサリーを着てもらい、まずは母が新郎新婦を迎える儀式で、
グレハスタ・プラヴェーシュ

"Grehasta Pravesh"

Mother perform the pooja to welcome a couple. 
My mother looks so pretty on Indian spree !





インドより、スペシャルゲストのゲイシェ・ラランパが、夫婦の健康と繁栄を願って、

ホワイト・タラとグリーン・タラの儀式をしてくださいました。

ゲイシェラは、チベット仏教の高僧で、テージの瞑想の師です。

マントラを唱えて、白い布を首からかけていただきました。

すごくパワフルなことです!

Special guest Geshe Lharampa Tenzin Demchok came from India and pray for the couple's health and prosperity. It was Green and White Tara's Pooja with beautiful mantras. Geshela is a high monk who spreads companion and teaching of Buddhism and Tej's meditation teacher. We received white cloths around the neck. It was super powerful.



祝福の歌を披露してくれた大好きなKahuna Kai...

美しいベリーダンサーのみんなが花びらで私たちを囲んでくれました。



そして、NalikaAkiが可愛いインドの衣装とダンスを披露してくれて、

 胸がいっぱい。

Kahuna Kai sang a beautiful song of blessings with bellydancers surrounding us with flower shower!

Nalika and Aki in so pretty Indian dresses celebrated all of us with Indian dances.

It all filled our heart so full..




日本ではほぼ毎日(笑)インド料理を食べ歩いていましたが、

このレストランのお料理が一番好きです。

心と体に優しい本場の家庭料理です。

Nataraj 銀座店。

スタッフの方も壁画のデコレーションも本当に素敵です。

We eat out Indian food in Japan also, but my most favorite one is this restaurant, Nataraj!
It is very tasty home-made style North Indian dish with Ayurveda concept. The staffs here are so dedicated and decoration collections made it like India.



手の模様は、メヘンディというヘナという薬草でできた染料で描くタトゥーです。
(2週間くらいで消えます!)
メヘンディ・アーティストのチサトさんのデザインです。

This tattoo made of hena, herbs is called Mehendi. (it will disappear in 2 weeks or so.)
Design is by Mehendi Artist, Chisato.



今日から、インドに戻りました。
ぜひインドに遊びに来てください〜!

次回は来年の夏に日本の予定です。
今回お会いできなかった方はまたその時にお会いしたいです。

これからもどうぞ私たち二人をよろしくお願いいたします。

I am back in India today! Please come and visit us this wonderful country!
Thank you so much again and stay connected with us <3



MC : Miho Kimura

Hairmake:Naoyo Nishida

Photographer: Naoto RayYamaguchiHitoshi Yoshinaga (Tokyo Wedding Style),  Shogo Nisiyori