Saturday, May 30, 2015

Indian Cooking

This evening, when I was starting to cook, a staff of landloard who lives in the same building came through, so I asked her to teach me how to cook Baigan Bharta (Eggplant Sabzi) !!

Didn't I know it that Indian cuisine does not necessarily use turmeric or garam masala? 
Yes, I am a very beginner.

"2 tomatoes, 1 eggplant, ginger, coriander leaves, red chilli powder, oil, salt"

That is all she used. (!)

( I always try Sattvic food, so no onion or garlic.)

It didn't take more than 15 minutes, and how wonderful the taste it is!
 
I would love to learn more of Indian cooking.




夕飯を作ろうと思っていたら、

大家さんのスタッフの子がちょうど来たので、

なすのサブジの作り方聞いてみました。「バイガンバールタ」

この丸ナス直火、ウケました。笑

(皮にはオイルを塗っています。)

こうやって、なすに火を通しつつ、皮を簡単にむけるようにするんだ!

納得!

そして、インド料理にはターメリックやクミンなどは必須だと思っていたら、

そうじゃないことも・・

使ったのはこれだけ、

 トマト2つ、丸なす1つ、コリアンダーリーフ、ショウガ、
レッドチリパウダー、塩、

それだけ。
 
(わたしは、玉ねぎや、ニンニクは、食べないことにしていますが、
通常は入っているみたいです)


15分ほどでできてしまって、美味しく最高でした。

もっと料理習おう!