Tuesday, June 24, 2014

We'Moon

We'moonて女性 "Woman"のことだそうです。
今年から使っている手帳の名前です。
月のことがとても詳しく載っているのですが、
気に入っているのは、女性たちが描いた絵や詩が手帳に散りばめられているところ。
 They say We'moon means "Woman".
This is a diary I start to use from this year.
My favorite part is that every page has inspirational drawings and poems by women.

普段、細かく手帳に書き込まないのですが、
何かピント来た時に開いて、メッセージをもらっています。
 I don't usually write down memo but when I have some idea, open it, and receive the message.

それで開いたページ。
So, here is the page of the day.


Changing Woman

おぉ。はい 今の私のことだ・と思いました
そして、この滝から流れる水・
Oh.. right, it is me.
And this water from the waterfall....


ウッタラカシにいる師に会いにいくことを決めて、電話したところでした。
そしたら電話越しにガンジス川の水の流れを聞かせてくださり、
癒やされていました・・ありがとうガジャナナンジ。
It was just about after I decided to travel to Uttarkashi to see my Gurus and made a phone call.
Then, he let me hear the sound of Ganga river, how calming it is.
Thank you Gajananan ji.

そして、その旅の出発の日がどんな日かな?と思ってページを開いてみると、
新月でした。
And I wondered what kind of moon day my departure is.
The calendar says, it is new moon in Cancer.

新月の度にきっと私たち女性は生まれ変わるんだと思う。
そして この宇宙にあるものは、ひとつの真理を除いて、
みんな変容していくのです。
We women change in every moon.
So does all the universe except for one truth.

受け入れることがはじめの一歩。
The first step is to accept that.

真っ暗な夜に、ガンジスの水に導かれて、旅してきます。
At the darkest night,  I will be traveling towards the source of Ganga.