Wednesday, February 3, 2016

Yoga Lecture

English follows Japanese.

暖かくなってきましたね!


1月31日(日)と2月2日(火)は、

わたしも普段から多くを学ばせていただき、

大変お世話になっております

某N塾で、光栄なことにヨガ講座をさせていただきました。

This weekend we started to feel spring/summer is around the corner in Delhi!
On the 31st January and 2nd February, I had a honourable opportunity to lead Yoga seminar at the Mr. N's Study group of Japanese business men/women where I learn many things for the past one year.

さすがインドのビジネス界で第一線を歩まれているみなさん、

新しいことに挑戦したり、知ろうとする意欲に

わたしも心打たれました!


ほとんどの方が、ヨガが初めてでした

They are  people who are heading the topmost companies in India,
my heart is moved by how open minded they are and try new things!
 (Most of them are the totally beginners of Yoga)


呼吸法やアーサナの実践後、座学では、

ヨガの定義、ヨガの八支則、4つのヨガの道や一般的なヨガの種類、

日常でヨガを実践していくための5つのヨガのポイント

について、お話しさせていただきました。

After practicing yoga Asana & Pranayama, I talked about definition of Yoga, 8 limbs of Yoga(Ashtanga Yoga), 4 Yogic paths, and 5 points of yoga to corporate yoga in daily life.
Hope yoga feels closer to all and keep up practicing now!


少しでもヨガが身近な存在となっていただければ幸いです。



どうぞ、今後ともよろしくお願いいたします。


Thank you very much!